fredag 23. mai 2008

Eksamensdag!

Så var det min tur da! Først ut var sannsynlighetsregning. Dagen startet veldig bra og jeg var i god rute. Skulle innom Kiwi en tur på Ullandhaug for å kjøpe vann og fant plutselig ut jeg hadde fått med meg feil lommebok - Bente si! Ingen legitimasjon i bilen whatsoever - og du får ikke ta eksamen uten gyldig legitimasjon. Kan tro mange tanker slo meg da - men en ting var sikkert - jeg hadde ingen tro på å rekke hjem og tilbake igjen før eksamen skulle begynne.

Klokka var 0750, prøvte å ringe Bente - mange ganger - men hu hadde gått i dusjen. Så da bar det hjemover - gjennom rushet forbi Sandnes. Heldigvis fikk jeg tak i Bente slik at hu kunne kjøre meg i møte, og skaffet til og med barnevakt slik at hu skulle slippe å tenke på det i tillegg. Kom meg nesten til Oltedal før vi møttes - så bar det utover igjen - gjennom rushet ved Forus. Heldigvis hadde de store køene gitt seg - og jeg parkerte ved UiS 0840 - dvs i god tid før eksamen. Snakk om bønnesvar!

Klarte ikke helt holde foten fra gasspedalen heller. Kjører ikke over fartsgrensen så mye lenger, men tanken på å måtte utsette eksamen var liksom ikke aktuell, så jeg klarte ikke la være. Prinsippet om å dobbelsjekke alt alltid skal tydeligvis innarbeides på nytt - for å unngå å sette meg i en slik klemme.

Uansett - eksamen gikk over forventning (adrenalin i blodet muligens) - og jeg håper på en karakter i det øverste sjiktet ;-)

2 kommentarer:

Cathrin sa...

fytti så bra at d jekk bra då:D

Leif Inge sa...

Fikk faktisk A på denne også da!!